Αρχική > Ειδήσεις, Σκέψεις > Ψηφιοποίηση στα Ελληνικά Πανεπιστήμια

Ψηφιοποίηση στα Ελληνικά Πανεπιστήμια

Οκτώβριος 23, 2010 Σχολιάστε Go to comments

Πρόσφατα, το Σεπτέμβριο που μας πέρασε, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε, με κοινοτικό κονδύλιο, να δημιουργήσει ψηφιακό υλικό σχετικό με μαθήματα που διδάσκονται στα Ελληνικά Πανεπιστήμια. Το υλικό έχει να κάνει με σημειώσεις, συγγράμματα και διαλέξεις.

Είναι αλήθεια του ελληνικά πανεπιστήμια έχουν μείνει αρκετά πίσω σε αυτό τον τομέα. Γενικά, έχουν μείνει πίσω στον τομέα της τεχνολογίας (πάντα με εξαιρέσεις βέβαια). Όσον αφορά μάλιστα τη βιντεοσκόπηση διαλέξεων, πιστεύω ότι θα συναντήσει πολλά προβλήματα και αντιδράσεις από μια μεγάλη μερίδα των διδασκόντων. Βασικοί φόβοι που εκφράζονται είναι ότι πχ με αυτό τον τρόπο οι φοιτητές θα προτιμούν να μην παρευρίσκονται στις αίθουσες αλλά θα παρακολουθούν τα μαθήματα από το σπίτι (όπως για παράδειγμα τα σχόλια του πρύτανη του ΕΜΠ Κώστα Μουτζούρη). Από την άλλη, σε διάφορα ιστότοπους, οι φοιτητές έχουν θετική άποψη (αν και έχω την υποψία ότι η θετική αυτή άποψη σχετίζεται σε μεγάλο ποσοστό με το φόβο των καθηγητών που ανέφερα παραπάνω).

Γνώμη μου είναι ότι η παρουσία στην αίθουσα είναι απαραίτητη. Η αλληλεπίδραση καθηγητή-φοιτητών είναι απαραίτητο στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και δεν μπορεί να υπάρξει παρά μέσα στην αίθουσα. Ακόμα και στην περίπτωση της τηλεδιδασκαλίας, που είναι αναγκαία όταν οι συμμετέχοντες στη διάλεξη είναι σε διαφορετικές γεωγραφικές τοποθεσίες, παρόλο που μπορεί να υπάρξει αλληλεπίδραση, τα μειονεκτήματα είναι αρκετά σε σχέση με την προσοχή που επιστά ο φοιτητής και πόσο εύκολα αυτή αποσπάται

Ας μην ισοπεδώσουμε όμως τις καταστάσεις. Η βιντεοσκοπημένη διάλεξη μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί από έναν φοιτητή για :
α) αρχειοθέτηση και επαναπαρακολούθηση κατά βούληση
β) παρακολούθηση σε περίπτωση απουσίας λόγω πχ. αρρώστιας
γ) παρακολούθηση σε περίπτωση που η διάλεξη γίνεται σε διαφορετικό πανεπιστήμιο
Και για έναν καθηγητή όμως μπορεί να γίνει ένα εργαλείο που θα τον βοηθήσει να βελτιώσει τον τρόπο παράδοσης του μαθήματος.

Ναι, είναι λογικός ο φόβος των καθηγητών αλλά αν φροντίσει ο καθένας να βελτιώσει όσο περισσότερο μπορεί τις διαλέξεις του, τότε και οι φοιτητές θα είναι παρόντες στην αίθουσα και αλληλεπίδραση θα υπάρχει και το ψηφιακό υλικό θα είναι διαθέσιμο για οποιονδήποτε το χρειαστεί.

Advertisements
Κατηγορίες:Ειδήσεις, Σκέψεις Ετικέτες:
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: